TEST: Aggrotech Colossus 8oz

TEST: Aggrotech Colossus 8oz
Stålsmidd frihet
Alla som någon gång öppnat ett datorchassi vet att ren och skär ondska ruvar inuti. Lablage från helvetet, moderkort med distansringar något sadistskt kräk uppfunnit och ingenstans ryms en normal människas hand. Med sin senaste skapelse vill aggrotech (tillverkaren bakom den utmärkta trotylmejseln ni vet.)
äntra hemmaskruvarens finrum. Och som det gör det!
Colossus är en lika smidigt som brutal dröm bland perfiera mardrömmar såsom skruvmejseln pcj näddtång.
Medan tyngden är fullt tillräckligt för att buckla ditt tåligaste 90-talschassi i stål, är det som bör vara ditt nästa chassi köp också finkänslig som en tyst powerballad. Den gör faktiskt kärleeksfullt bändande av RAM-minnen till en barnlek.
Det är också befriande att se att man tagit till sig kritiken från föregångaren; mejselns eviga BSOD (black smoke of death) sänkte inte bara dess rykte utan även aggrotechs kundstjänst då det begav sig.
Användarvänligheten förbises ofta.
Det har man här skickligt kringått genom att helt skippa alla lösa delar och manual.
Handtaget är bland det skönaste vi har hållit sedan Wico slutade göra jaystickar.
Däremot upplevde inte vi att gummi i skaftet isolerar ström så väl som man påstår, eller trä.
Vi avråder därför från att gå bärsärk på vägguttaget, hur lockade det än är.
"There's nothing like hickory" som clintan sade.
Kristian
The oh no-second
Det finns ett uttryck som kallas för "the oh no-second". Det är den sekunden det tar från att man inser att något som håller på att gå åt helvete tills avföringen träffar fläkten, men man hinner inte hejda det. Som att formatera hårdisken, hjärnan signalerar "Fel, fel, glömde säkerhetskopiera." men kroppen hinner inte bromsa fingret som trycker på ja-knappen. Sådan är MMO-grenren i varje fall de spel som aspirerar på någon form av rollspelselement. redan på betastadiet vet man att det inte är någon ide att börja spela det, eftersom det kommer att föra entynade tillvaro med femton spelare redan från början att bara läggs ner ett par år senare. Varför saknar MMORPG-genren kvalitetskontroll? Tänk så mycket pengar de skulle spara på att inte släppa fantasilös dynga.
Yours truly
Kristian
Yours truly
Kristian